söndag 3 januari 2010

alldeles unika paket

Idag har jag roat mig med att göra mönster. Blomrankor, bara blommor och något annat motiv som ser ut som tvärsnitt på en gurka :).  
De ska fungera att rapportera. Att få en mönsterrapport att fungera är knepigare än man tror. Rapport betyder väl ungefär att man ska kunna sätta ihop mönstret så det återkommer utan att det blir hackigt. Man gör en del av ett motiv som ska kunna mångfaldigas på till exempel ett tygtryck. Utskrivna blev de roliga paketpapper till beställda plagg som Quincy, Elva och Helene ska få!

8 kommentarer:

Palven sa...

Personligt är roligt!
Blomrankan blev min favorit :o)

Aleisa Ribalta sa...

Tänk om de kunde vara tyg, underbara allihopa! jag har samma favvo som plaven, SÖT! Kolla posten imorgon och säg något, kram!

retrostuff sa...

Palven och Aleisa: Vi har nog rätt lika smak :).
Ska jag kolla posten i morgon? Vad du gör mig nyfiken Aleisa!
Palven: I morgon får du se vad det blev av några av dina fina blå tyger!

IA Nyckelpiga sa...

Vad underbart fina alla tre!

rino sa...

instämmer om blomrankan! med röd bakgrund vore den ett toppentyg:-)

jag har försökt läsa om hur man gör rapporter men inte vågat prova än. det är hursomhelst kul att leka med mönster!

retrostuff sa...

IA Nyckelpiga och Rino:
Jag älskar min Mac ungefär lika mycket som min overlock :). Superkul att ni tyckte om dem! Fast jag ska fila lite till innan jag trycker något.
Fina rapporter kan man också göra på transparent papper. Fast när man arbetar med datorn är det enklare tycker jag.

Helene sa...

Jag är en av de lyckliga!! tack för ett fint paket (kommer att återvändas i min scrapping :P) Och framför allt underbara klänningar (retro gul/brun & nyckelpigan)Min flicka kommer att vara finast på framtida sammankomster! Kram och gott nytt år! Mvh
Helene

retrostuff sa...

helene: Fantastiskt att du kan ”scrappa” med blomrankan! Jag gillar återbruk. Ha en bra fortsättning på det nya året!