söndag 19 september 2010

typglad jacka




Jag lär mig att använda min nya fina symaskin... sakta men säkert och inte så svårt som det såg ut från början :). Nu är jag det jag brukar kalla för ”typglad”*. Fast sömglad mer kanske. Allt måste testas! Här fick jackan fin gul mönstersöm. Tyget är helt underbart tycker jag! Magiskt med knapphålsmätare också.

* Typglada är eleverna på grafisk formlektionerna i början. Det finns tusentals typsnitt att välja på. Svårigheten ligger i att sovra och välja. Man får vara typglad. Det brukar gå över ;).

Ps. Tack Kaja som har Kajadesign... det var hon som hade en symaskin till övers!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oi, så fin! Fantastisk tyg.

Kaja sa...

Alltså, dina jackor är ju bara HELT underbara!!

Så himla roligt att "gamla Bettan" får jobba igen. Och visst är det lite av materialsport att sy. På något sätt så är det så himla mycket roligare när man har riktiga grejer. Bara en sådan sak som applikationsfoten.... det är en helt ny värld som öppnar sig!!! Eller en auomtisk nålpåträdare. Man MÅSTE inte ha det, men oj vad praktiskt!

Gunilla sa...

Typglad - kul uttryck! :)

Aleisa Ribalta sa...

Jag älskar typglada människor och jackor, och en sådant typglad maskin skulle jag vilja ha!