fredag 26 februari 2010

tillfälligt avbrott

Min symaskin mår inte bra. Inte alls bra. Så nu är den på reparation och väntas inte åter förrän torsdag nästa vecka. Jag får väl ta tag i lite sortering av tyger, göra mönster eller kanske måla om i hallen istället för att sy. Jag är som en dataspelande tonåring utan dator.
I dag åker i alla fall min dotter Disa och jag till Stockholm och går på Nordiska, idag börjar utställningen Modemakt - 300 år av kläder. Det hade vi faktiskt bestämt sedan länge!

9 kommentarer:

Kånkarong sa...

Ja, den känner jag att man inte kan missa!

Randiga Tråden sa...

Symaskinene trasig, så trist. Jag köpte en ny på Symässan i söndags, fick hämta den igår. Så roligt, nu slipper jag mina gamla trotjänare som jag haft, ett par som har kompleterat varandra, de här ska klar tjocka möbeltyger mm.
Utställningen på nordiska ska jag se så småningom.Spännande.

Helena sa...

Vad tråkigt med en symaskin som strular! Känner igen det där...har själv haft min beskärda del av problem med min. Här råder det oxå tillfälligt avbrott, men dock på att orken och lusten för tillfället inte infinner sig. Vill ha vår nu!!! Ha det så trevligt på utställningen med din dotter idag:)

Y sa...

tack för tipset om utställningen! Jag lyssnar på Hypnotisören i bilen och funderade idag på om namnet Disa blir vanligare nu. Min Disa har redan träffat två andra Disor på samma gång. En dam i åttioårsåldern och hennes systerdotter som var runt 40 hörde mej hojta "Disa" inne i affären. Den äldre damen var snudd på lyrisk :-)

Aleisa Ribalta sa...

Oj, det verkar som även Frans kunde inte med det, så det var allvarligt. Jag skulle följa med, men jag bor alldeles på södra sidan av landet. Ha det så kul, ni två, som tonåringar brukar ha, det är kanske bra att ta paus. jag till exempel vill ha paus för att sova, sova och sova. kram!

retrostuff sa...

Kånkarång och Randiga Tråden:
Jag blev inte så rysligt imponerad faktiskt. Det bästa var utställningen om tvättstugor och arga tvättlappar:)!
Helena:
Vååår!!! Fast töväder är inte roligt. Men, snart så. Snart.
Y:
”Min” Disa är 18 år, när hon var liten blev hon så himla arg på alla som trodde hon hette Lisa. Namn brukar ju gå lite i vågor.
Aleisa:
Nä, inte ens Frans kunde fixa min gamla arbetshäst. Som tonårsförälder tycker man att ungdomarna sover på konstiga tider. När de är små vaknar de på konstiga tider.

IA Nyckelpiga sa...

Hoppas att ni hade trevligt. Jag ska ut och "resa" med min lilla Naia och det är alltid lika kul. Hon är en bra resekamrat och tycker att det hela är väldigt spánnande,

Har en utmaning till dej om du har lust.

Anonym sa...

Första besöket för mig på din blogg, mycket fin och inspirerande! Har själv varit utan mina symaskiner i över en vecka, och känner en enorm abstinens ;)
Du får gärna gå in och kolla på min hemsida,
www.madebyhanna.se
Hoppas du hittar något som inspirerar, precis som jag gjorde hos dig!
MVH/ Hanna

Helena sa...

Hej igen! Ville bara säga att jag har något till dig hos mig:) Kika gärna in.