torsdag 22 december 2011

katten också!


I vår familj är vi aldrig uppe med tuppen. Nix pix. Vår hankatt, som heter ”The Scientist” [saj]” är vår jobbiga lillebrorsa, och alltid uppe långt före någon tupp i hela världen! Alltså stoppade jag igår in öronpluggar och förberedde mig på den första jullovsdagen. Alltså han gastar rakt igenom allt... klockan 5.45 tyckte han att alla skulle kliva upp och käka frukost. Rätt fånigt att ge röst åt en katt, men ibland är jag tvungen. När alla (Disa och jag) väl vinglat upp går han och lägger sig! När de marknadsför Rexkatterna så är det mest att de är allergivänliga och lite gulligt pratiga. Det är lögn. De pratar inte. De gormar och skäller. Fast de är sjukt söta när de sover bland alla gröna kuddar :)!
Nåväl idag är det min första lediga dag. Ska nog hinna omvända katten innan jullovet är slut ;).

Ps. Rutan sitter bredvid och är tyst, kanske är det hon som hejar på sin bror?

7 kommentarer:

Anita sa...

Ja, dessa katter som lever på sin anio liv :)

God Jul

Aleisa Ribalta sa...

hahaha, du kan inte ens sova på jullövet, här är det tejerna som "vill gå på dagis", "mamma, är vi lediga igen?", sucks! En riktigt god jul, vi får höras när vi är lediga, om inte katterna och småbusungar stör, kramix!

Agneta sa...

Åh jag blev väckt av Sven katten idag vid 6 med, Selma sov till 8 : ) Han rafsade kraftigt i lådan sen jagade han en minimalt liten kartong. Jag blev så arg! Stövlade ut och frågade min man om vad det är som händer, lugnt svar: "Sven jagar". Ja sen sov han : ) Katten!

Tack ännu en gång för det finaste paketet My! Ha en härlig Jul. Vi är lediga nu med.

Agneta och Selma

Gunilla sa...

Nu måste jag nog omvärdera den kattdröm jag närt de senaste åren... ;) GOD JUL!

IA Nyckelpiga sa...

Min mamma hade en perser - Simon, som frán början var min. Han hade ocksá denna ovana. En annan ovana var att han la sej i mammas säng pá natten i form av pälsmössa. Det blev svettigtpá huvudet. Men omöjligt att bli av med honom.
Önskar dej en god, god jul!!

retrostuff sa...

Märkliga djur de här kissarna. Fast väldigt mysiga när de väl vill.
Gunilla:
Rutan är väldigt tyst och timid, hon låter bara lite när hon bär omkring på hoprullade strumpor!
IA:
Pälsmössa, hm, det brukar jag hota min katt med... att han kan bli om han inte sköter sig ;).

Anonym sa...

My - hahaha, så himla roligt att läsa om dina rexar :D

Katter är ju bara föööör härliga!!

Vi brukar hota våra med att de ska bli tofflor ;)