onsdag 27 oktober 2010

award 1

Oj, så kul! Två nomineringar på samma dag! Det känns extra roligt så här på höstkanten när allt börjar bli lite grått och mörkt. Den här awarden fick jag av Jennie som har den härliga bloggen Den lilla gröna.
Med awarden följer att man ska berätta tre saker som ligger en varmt om hjärtat, visa sitt favoritfoto samt skicka awarden vidare till 5 andra bloggare.

Mina hjärtevärmare (förutom min härliga familj och alla andra saker som är kul #smile#)
1. Fixa något nytt av sådant som andra tycker är skrot.
För det mesta blir det kläder, men jag klär om, tapetserar, målar, planterar och... äh, det tar aldrig slut. Loppisfynd, containerfynd och andra fynd får bli nya på nytt! Kanske ska jag dra slutsatsen att jag helt enkelt gillar när det ”blir något”?
2. Matlagning
Nu menar jag inte fiskpinnar utan mat som man får stå i köket och fixa och dona med. Under tiden får man dessutom dricka ett glas vin. Det ”blir” alltså något här också!
3. Utomhus.
Plocka svamp är en stor passion, snorkla när vattnet tillåter (går just nu på crawlkurs!), plantera på våren, klippa gräsmattor...

Favoritbild
Oj, så svårt!
Fast jag håller på att måla Olle Eksells fina
ögonkakaomärke på en skåpdörr hemma.




Awarden skickar jag vidare till följande inspiratörer!
Sen finns det ju hur många till som helst där ute! Välja 5 är inte rättvist egentligen.

4 kommentarer:

Aleisa Ribalta sa...

När jag ser mitt namn i din inspirationlista, och bervid de andra duktiga bloggare, fattar jag knappt det, men tack! Du är min största inspiration källa, och inte bara i sybloggvärlden, kram!

Gunilla sa...

Du är verkligen kreativ! Fräckt med kakaoögon på en skåpsdörr. :)

Linda sa...

Grattis till din award!

Vilka otroligt fina kläder du gör, jag blir helt kär :D

Ha det bra!

Gunilla sa...

Bilder på en liten modell iklädd "din" förklädesklänning finns nu på min blogg.
http://iwillnevergiveup.blogg.se