lördag 26 september 2009

inte i min smak


Jag har varit och kollat på kläder. Det är hart när omöjligt att hitta ”mina” färger i år! Alla butiker har någon märkligt mörkturkos- eller lilavinrödaktig färgkombination på de flesta plagg. Båda färgkombinationerna är ytterst svårburna för blekfisar. Samma färger fanns i mitten av 80-talet. Då hette den turkos färgen ”petrol” och den lila hette ”plum”.
Brunt, grönt och orange lyser med sin frånvaro. Trendbyråerna bestämmer vilka färger vi ska ha på våra kläder hösten 2012 just nu. Undrar vad de bestämmer?

6 kommentarer:

Beata sa...

Hittade precis hit! Vad mycket fina saker du syr!

my sa...

Beata: Kul... vi har alltså samma smak! :) Välkommen!

Karin Bodin Lind sa...

Hej!

Jag är kompis med Mama Mo och därför har jag fått reda på att du finns. Jag ville bara tala om att jag var på barnkalas idag och pratade varmt om dina underbara kläder.

Karin/Gärdet i Stockholm

my sa...

Hej K, jätttekul att jag sprider mig :)!

IA Nyckelpiga sa...

Var ute igár och letade byxor till min dotter och hittade bara de där färgerna. Gillar dom inte! Minns när det var "modernt" sist, dá var det även modernt med senapsgult. Usch!

Du gör mycket fint i mycket fina tyger!

my sa...

Nyckelpiga: Ja, visst är det läskigt när man knappt får bestämma själv. Och, du... vilka häftiga ”muminar” du gör! Jag är usel på virkning.